Het proces
Hoe ziet het proces eruit?
Wij gaan eerst met u aan tafel zitten om het stappenplan door te nemen.
- U wordt gekoppeld aan een vaste recruiter/consultant
- We bespreken de vacature(s) en nemen samen het profiel door
- Urgentie van de vacature(s) vast leggen op volgorde
- Een einddatum vast stellen indien nodig
- Bandbreedte salarisindicatie bespreken
- Koppeling maken van contactpersonen
- Afspraken maken om te evalueren
- De recruiter gaat aan de slag met de aanwerving!
Optimalisatie
Onze werkwijze
We maken onderscheid door te investeren in innovatieve tools om het recruitmentproces te optimaliseren.
Zo kunnen wij door onze eigen ontwikkelde data tool exact zien hoeveel kandidaten reageren op de door ons gepersonaliseerde vacatures, wanneer de meeste kandidaten reageren en uit welke regio de kandidaten vandaan komen.
Dit geeft ons meer inzicht over ons doelgroep waar wij efficiënt op kunnen inspelen. Ook hebben wij een algoritme systeem in ons datebase ingebouwd waar de skills, diploma’s, certificaten, kennis en vaardigheden automatisch gekoppeld worden aan de vacature.
Zo kunnen wij zien welke kandidaten het beste aansluiten op de vacatures en het koren van het kaf scheiden.
Effectief
Bereik & naamsbekendheid
Op deze manier proberen wij het doelgroep effectief te bereiken en naamsbekendheid te creëren door meer gebruik te maken van verschillende platformen naast de gebruikelijke standaard job boards.
Ook het gepersonaliseerd vacatures schrijven is enorm van belang en zeer effectief.
Veel bedrijven zijn er niet van bewust dat de meeste recruiters die goede kandidaten weten aan te werven succesvol zijn door de juiste benadering te hanteren.
Strategie
Hoe triggeren wij de kandidaten?
Een gemiddelde technische recruiter spreekt elke dag minstens 10/15 kandidaten aan en hebben een strategie die ze inzetten om kandidaten te triggeren op de juiste manier en op het juiste moment.
Vlakke en algemene vacature omschrijvingen met aanbiedingen zoals een fijne werksfeer, ontwikkelingsmogelijkheden, en een prima salaris en een mooie uitdaging is niet meer opvallend en doet eerlijk gezegd een specialistisch bedrijf veel te kort.
Elke organisatie is uniek en wat een organisatie uniek maakt moet veel meer uitgelicht worden. Op die manier trek je ook de juiste kandidaten aan en onderscheidt je het koren van het kaf.